منوی دسته بندی

چه زمانی هاست اشتراکی خود را به سرور مجازی ارتقا دهیم ؟

چه زمانی هاست اشتراکی خود را به سرور مجازی ارتقا دهیم ؟

آیا شما می دانید چه زمانی باید هاست خود را ارتقا دهید ؟ این یکی از نگرانی هایی است که اکثر مدیران وب سایت ها دارند.

قبل از اینکه به جزییات بپردازیم گزینه های مختلف هاستینگ را معرفی خواهیم کرد.

انواع روش های میزبانی وب سایت

سه مورد از اصلی ترین روش های میزبانی وب سایت به شرح زیر می باشد.

هاست اشتراکی :

هاست اشتراکی یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین سرویس های میزبانی وب است.
هاست اشتراکی نوعی سرویس میزبانی وب می باشد که در آن چندین وب سایت از یک سرور فیزیکی و منابع ارائه شده بر روی آن سرور استفاده می کنند. هر وب سایت سهم محدودی از فضای دیسک و قدرت پردازنده و پهنای باند سرور اصلی دارد. این یکی از مقرون به صرفه ترین روش های میزبانی است زیرا هزینه نگه داری سرور بین تعداد زیادی کاربر تقسیم می شود. هاست اشتراکی برای وب سایت های کوچک که ترافیک زیادی ندارند توصیه می شود که نیاز به راه حل مقرون به صرفه دارند و نگرانی های امنیتی بالا نیز ندارند.

میزبانی بر روی سرور اختصاصی :

در میزبانی اختصاصی سایت شما به تمامی وب سرور دسترسی دارد و منابع سرور بین سایت های مختلف به اشتراک گذاشته نشده و تمام و کمال در اختیار وب سایت شماست.
میزبانی اختصاصی بسیار سریع تر و پر هزینه تر از هاست اشتراکی است.
میزبانی اختصاصی برای وب سایت های بزرگ با ترافیک سنگین و یا سایت هایی که نیاز به امنیت بسیار بالا دارند توصیه می شود.

میزبانی بر روی سرور مجازی:

میزبانی بر روی سرور مجازی در واقع ترکیبی از میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی می باشد.
در این نوع میزبانی سرور اصلی به ماشین های مجازی تقسیم بندی شده است. به طوری که هر یک از سایت ها فضای اختصاص داده به خودشان را از سرور اختصاصی اشغال می کنند.
این نوع میزبانی برای کسانی توصیه می شود که به کنترل بیشتری از سرور نیاز دارند اما نمی خواهند هزینه ی زیادی را صرف کنند.

چه زمانی سایت خود را به سرور مجازی انتقال بدهیم ؟

اکثرا مدیران سایت ها هاست اشتراکی را برای اولین وب سایت خود انتخاب می کنند.در حالی که هاست اشتراکی یک انتخاب ایده آل برای سایت های کوچک می باشد ، انتخاب مناسبی برای وب سایت های بزرگتر با پتانسیل در حال رشد نیست. بنابر این اگر شما در زمینه کسب و کار آنلاین خود جدی هستید و همچنان در حال استفاده از هاست اشتراکی هستید باید به فکر انتقال وب سایت خود به مرحله بعدی یعنی سرور مجازی باشید. قطعا هاست اشتراکی گزینه های عالی با قیمت مناسب را به شما ارائه می دهد اما با گذشت زمان کسب و کار شما رشد می کند و نیاز های میزبانی شما نیز ممکن است تغییر پیدا کند.
همانطور که کسب و کار شما رشد می کند دیگر منابع هاست اشتراکی برای وبسایت شما کافی نخواهد بود. در این مرحله نیاز خواهید داشت که میزبانی خود را به پلانی تغییر دهید که میزان ترافیک بالاتر سایت شما را پشتیبانی کند و امنیت مورد نیاز شما را نیز داشته باشد و مقرون به صرفه نیز باشد.
هنگامی که سرور اختصاصی را با سرور مجازی مقایسه می کنیم متوجه خواهیم شد که سرور مجازی انتخاب مناسبی است زیرا جدا از مقرون به صرفه بودن انعطاف پذیری بالایی برای شخصی سازی و برطرف نمودن نیاز های شما دارد مانند اضافه نمودن منابع بیشتر و یا نصب یک نرم افزار جدید. همچنین سطح بالاتری از امنیت و دسترسی شما به انواع توابع را فراهم می سازد.
در اینجا چند نشانه وجود دارد که بدانید زمان انتقال به سرور مجازی فرا رسیده است.

وبسایت شما بسیار کند شده است :

هنگامی که وبسایت شما مقدار زیادی ترافیک ورودی داشته باشد پاسخ به درخواست کاربران برای هاست اشتراکی سخت می شود. عملکرد وبسایت شما بدتر می شود و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا سایت کاملا لود شود.
در نتیجه ترافیک بالا و عملکرد ضعیف به شما اخطار می دهند که زمان انتقال به سرور مجازی فرا رسیده است.

شما دسترسی مستقیم به سرور نیاز دارید :

یکی دیگر از دلایل مهمی که کاربران را وادار می سازد تا به سرور مجازی مهاجرت کنند این است که به منظور انجام کار های پیشرفته تر مانند نصب یک نرم افزار ، ویرایش یک فایل روی سرور و یا پیکر بندی سفارشی سرور نیاز دارند تا دسترسی مستقیم به وب سایت خود و یا روت سرور داشته باشند.
دسترسی روت تنها در سرور مجازی و سرور اختصاصی برای دارندگان آن فراهم است.

شما به درجات بالاتری از امنیت نیاز دارید :

اگر کسب و کار شما شدیدا به وب سایتتان وابسته است آخرین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که با هکر ها و مشکلات امنیتی مقابله کنید.
بر روی هاست اشتراکی ، جایی که چندین وبسایت بر روی آن میزبانی می شود ریسک اینکه هکر ها به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند کمی بالا تر است.
بهترین راه برای تامین امنیت و ایجاد بازدهی بالاتر مهاجرت به سرور مجازی است.
در سرور مجازی فضایی که در اختیار شما قرار میگیرد اختصاصی است و هیچ وبسایت دیگری غیر از شما بر روی آن میزبانی نمی شود.
همچنین شما دسترسی به لایه های چند گانه امنیتی مانند فایروال خواهید داشت.

وب سایت شما بصورت مکرر از دسترس خارج می شود :

اگر شما از وبسایت خود در آمد بالایی دارید هرگز نباید اجازه بدید وب سایت شما از دسترس خارج شود! حتی برای 5 دقیقه.
معمولا در میزبانی های اشتراکی ارائه دهندگان هاست تمایل دارند تعداد زیادی وب سایت را بر روی یک سرور میزبانی کنند تا از هزینه های آنها کاسته شود و سود بیشتری نیز کسب نمایند. هنگامی که تعداد اکانت های میزبانی شده در یک سرور خیلی بالا برود لود سرور به حد اکثر می رسد و نهایتا از فعالیت باز می ایستد.
اگر شما از دسترس خارج شدن سایتتان را بار ها و بار ها بر روی هاست اشتراکی تجربه کردید وقت آن فرا رسیده است تا به سرور مجازی مهاجرت کنید.
معمولا آپتایم سرور های مجازی چیزی حدود 99.9 درصد می باشد که این همان چیزی است که کسب و کار آنلاین شما نیاز دارد.

شما می خواهید تجارت خود را گسترش دهید :

یکی از دلایلی که ایجاب می کند سایتتان را به سرور مجازی منتقل کنید این است که قصد گسترش تجارت خود را دارید.
اگر شما یک سایت فروشگاهی و یا یک سایت برای اهداف تجاری خود دارید باید طی گذشت زمان مطالب جدیدی به آن بیافزایید و این مورد باعث می شود ترافیک سایت شما بیشتر و بیشتر شود. که در اینصورت اگر از هاست اشتراکی استفاده کنید ممکن است مشکلات جدی برای شما به وجود آورد و به جایی می رسید که دیگر نمی توانید وب سایت خود را گسترش دهید و نهایتا مجبور می شوید که انتقال را انجام دهید.
پس به شما توصیه می کنیم قبل از آنکه با مشکل روبرو شوید آینده نگری کنید و زمینه گسترش وب سایت خود را در زمان مناسب فراهم نمایید.

کسب و کار شما به وب سایت شما متکی است :

طی سال های گذشته شاهد استفاده گسترده از اینترنت برای بسیاری از کسب و کار ها بوده ایم. اگر شما یک کسب و کار آنلاین مانند یک فروشگاه اینترنتی دارید که برای شما درآمد زاست باید بصورت 24 ساعته در دسترس باشد و عملکرد مناسبی را برای جذب مشتری داشته باشد. در چنین سناریو ای استفاده از هاست اشتراکی عاقلانه و منطقی نیست.
در این مورد استفاده از سرور مجازی بهترین کار است زیرا علاوه بر مقرون به صرفه بودن از امنیت بالا ، انعطاف پذیری ، حد اکثر آپتایم و پایداری برخوردار است.

نتیجه گیری :

بنابر این اگر یکی از نشانه های بالا را مشاهده کردید به این معناست که وقت انتقال هاست خود به سرور مجازی فرا رسیده است.
هاست اشتراکی برای وب سایت های کوچک با بازدید کننده کم مناسب است و سرور مجازی برای سایت های بزرگتر با ترافیک بیشتر که علاوه بر کارایی بالاتر از امنیت بهتری نیز برخوردار است.
پس با انتخاب پلان هاستینگ مناسب برای کسب و کار خود بستر پیشرفت و ترقی آن را فراهم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *